Η γαστρονομία εξελίσσεται σε βασική παράμετρο του τουρισμού

2014-12-16 17:05

Η γαστρονομία εξελίσσεται σε βασική παράμετρο του τουρισμού

GNTO8

Η γαστρονομία εξελίσσεται σε βασική παράμετρο του τουρισμού διαμορφώνοντας το brand κάθε χώρας. Ενισχύει επίσης και τα έσοδα, καθώς το 25% των ταξιδιωτικών δαπανών αντιστοιχεί στο ποτό και στο φαγητό, ενώ οι συνειδητοποιημένοι ταξιδιώτες διαθέτουν οικονομική άνεση και αναζητούν τις ιδιαιτερότητες της παράδοσης και τις τοπικές κουζίνες.
Είναι προφανές ότι κάθε τόπος για να επιβιώσει στο διεθνή ανταγωνισμό θα πρέπει να διαφοροποιηθεί, να προβάλει τη δική του μοναδική ταυτότητα, να εστιάσει στην ιδιαίτερη φυσιογνωμία του. Η γαστρονομία αποδεικνύεται καθοριστικός παράγοντας της ταυτότητάς του.
Στην κατεύθυνση αυτή είναι σημαντικό τα τοπικά και παραδοσιακά προϊόντα να αποκτήσουν τη θέση που τους αξίζει στην εγχώρια αγορά.
Στην Ελλάδα την τελευταία 25ετία αναδύθηκαν εκατοντάδες παραγωγοί οι οποίοι «πάντρεψαν» την παράδοση με τις σύγχρονες τεχνικές παραγωγής και μάρκετινγκ δημιουργώντας πιστοποιημένα προϊόντα ποιότητας. Κατ΄ επέκταση η σύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα με τον τουρισμό θα βοηθούσε και τους δύο να αναβαθμίσουν προϊόντα και υπηρεσίες, να διευρύνουν τις οικονομικές τους επιδόσεις και να συμβάλουν στη διαμόρφωση της νέας εικόνας της χώρας.
Εγχώρια παραδείγματα είναι η φάρμα Agreco του ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη – Grecotel, το Sani Gourmet Festival στο Sani Resort, το Sympossio της Aldemar, που προωθεί την ελληνική κουζίνα στο εξωτερικό, τα προϊόντα Navarino Icons του Costa Navarino, το «Ελληνικό Πρωινό» του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), η καμπάνια για τη γαστρονομία από το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και πρωτοβουλίες από τα Επιμελητήρια Κυκλάδων και Βορείου Αιγαίου, τις Περιφέρειες Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου με το Aegean Cuisine, καθώς και το «Έτος Γαστρονομίας» το 2013 από το Δήμο Σαντορίνης.
Πρόσφατα στον κόσμο της γαστρονομίας μπήκε και η Χαλκιδική φιλοδοξώντας την εμπορική προώθηση των τοπικών προϊόντων της, αλλά και τη σύνδεσή τους με τον τουριστικό προορισμό, λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος. Αφορμή είναι η εκδήλωση «Χαλκιδικής Γεύσεις» που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.
«Η γαστρονομία ενισχύει την επιθυμία του ταξιδιώτη να επισκεφθεί έναν προορισμό γιατί αναφέρεται στο συναίσθημα και όχι στη λογική», υποστηρίζει ο ελληνικής καταγωγής Βέλγος βουλευτής Xρήστος Δουλκερίδης και υπουργός Οικισμού και Τουρισμού στο ομόσπονδο κρατίδιο των Βρυξελλών την περίοδο 2009 – 2014. Ο ίδιος κατά τη διάρκεια της θητείας του εργάστηκε για την αλλαγή της εικόνας των Βρυξελλών, καθώς παρά την αναγνωρισιμότητά της η πόλη υστερούσε σε ταξίδια αναψυχής, αφού στην εικόνα της υπερίσχυαν πιο «βαρετά» στοιχεία, όπως η γραφειοκρατία και διαδικασίες σχετικές με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Έτσι «επιστρατεύθηκε» η γαστρονομία με την καμπάνια «Brusselicious» (από το Brussels και Delicious), αξιοποιώντας τις πολλές και καλές εθνικές κουζίνες της πόλης, εξηγεί ο κ. Δουλκερίδης, με στόχο να μπει ο προορισμός στους τουριστικούς οδηγούς city break και να διπλασιάσει σε μια δεκαετία τους επισκέπτες του.
«Η γαστρονομία είναι πολύ σημαντική για την Ελλάδα και έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, όχι μόνο σε αριθμούς αφίξεων, αλλά και για τους παραγωγούς και τους κατοίκους», αναφέρει ο κ. Δουλκερίδης.

Πηγή: www.tovima.gr

Ολόκληρο το άρθρο της Χριστίνας Πουτέτση:
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=659073